Ülkemizde yılda iki kez yayınlanan “Tahmini Reklam ve Medya Yatırımları Raporu”nun paydaşları olan altı derneğin; Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve üyelerinin katılımıyla kurulmuş olan Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) İlk Genel Kurulu 26 Aralık 2023 tarihinde TBWA \ İstanbul ofisinde gerçekleştirildi.
Türkiye’de, küresel standartlara uygun “Sorumlu Reklamcılık Ekosistemi”ni oluşturmak, büyümenin sağlıklı ve organize şekilde sürdürülmesini sağlamak amacıyla kurulan REPİD’in öncelikli konuları arasında; cross-media ölçümü, marka güvenliği, sürdürülebilirlik, Yapay Zekâ sektörel ve mevzuat uyumu konularının yanı sıra Reklamın Ekonomiye Katkısı gibi makro düzeydeki sektör araştırmaları olacak.
Tüm üyelerin katıldığı toplantıda, Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirilecek 1. Olağan Genel Kurul’a kadar görev yapacak ilk Yönetim Kurulu üyeleri ise şöyle belirlendi:
REPİD Yönetim Kurulu
- Ahmet PURA (Yönetim Kurulu Başkanı)
- Banun ERKIRAN (Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı)
- Didem NAMVER / MMA Türkiye (Genel Sekreter)
- Ayşen AKALIN / RVD (Sayman)
- Burak ERTAŞ / IAB Türkiye
- Önder DALKIRAN /ARVAK
- İlhan UZUNDURUKAN / URYAD
- Dilhan KOLKO /RVD
- Çiçek KAYOĞLU / RD
- Ömür ERDEM ÇELİK / IAB Türkiye
- Melis ERTEM / MMA Türkiye
- Toloy TANRIDAĞLI
REPİD Denetleme Kurulu
- Burcu ÖZDEMİR
- Yasemin GÜRLEROĞLU
- Erdem TOLON
- Cüneyt DEVRİM
- Ela GÖKKAN
- Mehmet DEMİRCİ
REPİD Disiplin Kurulu
- Sinem SANDIKÇI GÖKÇEN
- Özlem BAYSAL SEZGİN
- Sibel TOPRAK EGEMEN
- Ayhan TEZCAN
- Burak YILMAZ
- Erdal KALE